Ze first days - Reisverslag uit Hyvinkää, Finland van Maarten - WaarBenJij.nu Ze first days - Reisverslag uit Hyvinkää, Finland van Maarten - WaarBenJij.nu

Ze first days

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

23 Januari 2015 | Finland, Hyvinkää

De dag die je wist dat zou komen.

"Op vrijdag 17 januari was het dan ein-de-lijk zover. Vandaag zou ik aan nieuw hoofdstuk in mijn levensboek beginnen. Dit zou een ervaring worden die ik mijn leven lang niet meer zou vergeten en waar ik ontzettend veel van zou leren."

aahh...
Wat een onzin. Ok. overnieuw. OPNIEUW

Op schiphol emotioneel afscheid genomen van de mensen de me uit kwamen zwaaien. (en dus echt om me geven)
Daarna: voor het eerst vliegen. Zenuwachtig was ik niet echt, maar aangezien ik 'slechts' 45 minuten overstap tijd had was er wel gezonde spanning aanwezig. Later bleek dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dit bleek ruim voldoende. Ik heb slechts nog 1 ding te zeggen over mijn twe vluchten. Wat is het ongelooflijk saai. Als je naar buiten kijkt zie je niets anders dan water en wolken.

De eerste dag in Helsinki begon gelijk goed met een pancake-party. Het idee hiervan was dat elke exchange student eten zou maken dat uit zijn/haar thuisland kwam. Daarnaast zouden alle tutors er zijn zodat je elkaar wat beter leert kennen. De Finse tutors hadden een typisch Fins gerecht gemaakt. Heb geen idee meer hoe het heet. Maar het was niet te eten. Ongelooflijk vies. Gelukkig hadden de andere Nederlanders (4) pannenkoeken gemaakt. De 3 fransen crêpes. De 2 russische pannekoeken met ontiegelijk zoet spul erover heen wat erg te nassen was. Daarnaast is er hier nog 1 griek. Voor zover ik weet heeft die niets toegevoegd, maar alleen geprofiteerd. (gaat het niet altijd zo met die Grieken?) (Daarnaast hoop ik niet dat één van de exchange students / tutors dit leest want dan heb ik wellicht wat onenigheid.)

Zaterdag en Zondag waren een stuk rustiger. Niet te vroeg uit bed komen en vervolgens mijn twee franse kamergenoten beter leren kennen.

Op maandag begon het echte werk. Op school, slechts 30 minuten lopen , heb ik twee projecten en zal ik daarnaast Finse lessen gaan volgen. Dit zal me voor de komende weken wel lekker bezig houden vrees ik.
Ik hoopte dat ik alle introductiedagen overgeslagen maar wat bleek op woensdag was er nog één. We mochten leuke dingen doen zoals spijkerpoepen, kortom ik heb me vermaakt.

Dit was het voor nu.
Moj Moj!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Hyvinkää

Moj Finland

...

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2015

Ze first days
Maarten

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 878

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 22 Mei 2015

Moj Finland

Landen bezocht: